Print the page content is only available to registered and logged in users and only as a tourbook!

Cycle Tour From Valais via Lac de Genève to the Mediterranean

Anreise: Visp

busy

 

Please wait - map data are loading

650750850950
Elevation profile Cycle Tour From Valais via Lac de Genève to the Mediterranean650750850950020406080100120

Added on 31 Aug 2017

last edited by ThimbleU on 11 Oct 2017

Cycle route metrics

ridden

Total distance in km

1

Cumulative elevation gain in m

34

Avg. slope uphill in %

3,40

Cumulative elevation loss in m

2

Total cycling hours

0,1

Avg. pace in km/h

10,0

Min. height

651

Max. height

679

GPS track data

Information about rights to the gps-track data

Rights owner

ThimbleU

Rights characteristic / license

cc0: Public Domain no Rights reserved

Link to the description of the license

creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/

GPX file uploaded

by ThimbleU on 22 Sep 2017

Track points in total

34

Track points per km (avg)

34

Start/endpoint

Start location

Visp, Wallis, CH (655 m NHN)

End location

Visp, Wallis, CH (679 m NHN)

ridden on

31 Aug 2017

Weather

überwiegend regnerisch.

Accommodation

Bed & Breakfast Wallis
Hubelstraße 7A
CH-3930 Visp

Slope Gradient Distribution

Travel report

Auf dem Weg von zu Hause zum Bahnhof in Solingen wurden wir gleich nass. Ein leichter Regen dauerte während der halben Stunde Fahrtzeit an.

Die Zugfahrt von Solingen bis Karlsruhe verlief nach dem ursprünglichen Plan. Im EC war ein Ersatzwagen für die Fahrräder angehängt. Anstatt des ursprünglichen Wagens in der Mitte war der Ersatzwagen am Ende des Zuges. Also war ein kleiner Spurt um die aussteigenden Fahrgäste herum über die halbe Zuglänge notwendig. Der Ersatzwagen hatte nur Platz für sechs Fahrräder. Die weiteren wurden in Abteilen untergebracht.

Ab Karlsruhe wurde ein Umweg wegen der seit einigen Wochen gesperrten Rheintrasse zwischen Rastatt und Baden-Baden erforderlich. Über Pforzheim, Horb und Zürich führte der Umweg nach Bern.

Information about copyright

Rights characteristic / license

by-sa: CREATIVE COMMONS Attribution-ShareAlike

Link to the description of the license

creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/

taken over / edited on

31 Aug 2017 - 10 Oct 2017

taken over / edited by

ThimbleU

Umsteigen in Horb

Information about copyright

Rights owner

ThimbleU

Rights characteristic / license

© all rights reserved.

Image has been uploaded

by ThimbleU on 08 Oct 2017

Im IC nach Zürich

Information about copyright

Rights owner

ThimbleU

Rights characteristic / license

© all rights reserved.

Image has been uploaded

by ThimbleU on 08 Oct 2017

Der Rheinfall im Regen

Information about copyright

Rights owner

ThimbleU

Rights characteristic / license

© all rights reserved.

Image has been uploaded

by ThimbleU on 08 Oct 2017

Umsteigen in Bern

Information about copyright

Rights owner

ThimbleU

Rights characteristic / license

© all rights reserved.

Image has been uploaded

by ThimbleU on 08 Oct 2017

Um 20:02 Uhr kamen wir in Visp an. Auf den Start der Tour in Brig hatten wir natürlich wegen der vier Stunden späteren Ankunft verzichtet.

Die Wolken hingen düster und tief über dem Tal. Die kurze Strecke zum B&B konnten wir aber ohne Regen zurücklegen.

Die Wirtin prognostizierte für morgen viel Regen. Um die Möglichkeit einer Verlängerungsnacht zu haben, wurde uns anstelle des gebuchten Zimmers die Ferienwohnung zu gleichen Konditionen angeboten. Ein guter Tausch!

Information about copyright

Rights characteristic / license

by-sa: CREATIVE COMMONS Attribution-ShareAlike

Link to the description of the license

creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/

taken over / edited on

08 Oct 2017 - 10 Oct 2017

taken over / edited by

ThimbleU